*
Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88

Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88

Gönderen Konu: Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Sözlü'den Toplu Taşımada Empati Çağrısı  (Okunma sayısı 931 defa)

Çevrimdışı melleseferi

  • öMeR
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 18908
  • SiTe YöNeTiCiSi
    • www.kayseriengellilerdernegi.com
Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Sözlü'den Toplu Taşımada Empati Çağrısı



Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü, kent içi toplu taşımada zaman zaman yaşanan olumsuz olayların en aza indirgenmesi için tarafların empati yapması ve hoşgörülü davranması gerektiğini söyledi. Sözlü, bir hakkın kullandırılmasının lütuf gibi gösterilmesinin söz konusu olamayacağını vurguladı.

Özel halk otobüsü sürücüleriyle, toplu taşıma araçlarından ücretsiz yararlanma hakkı olan vatandaşlar arasında meydana gelen tartışmanın, kent içi toplu taşıma hizmetinin kalitesini düşürdüğünü belirten Adana Büyükşehir Belediye Başkan Hüseyin Sözlü, tarafları empati yapmaya ve itidalli olmaya çağırdı.

Başkan Sözlü, "Toplu taşıma yapan belediye otobüsleri, özel halk otobüsleri ve dolmuşların sürücüleri, kent içi ulaşımının sağlanması, vatandaşımızın bu yöndeki ihtiyacının karşılanması için özveriyle çalışıyor. Bu hizmetten kimlerin ücretsiz yararlanacağı yönetmeliklerle ve toplu taşımanın taraflarınca belirlenmiştir. 65 yaş üzeri vatandaşlarımız, engelliler, güvenlik görevlileri, gazeteciler ve toplu taşımadan ücretsiz yararlanma hakkı olan vatandaşlarımız, hemşehrilerimiz kişiselleştirilmiş kartlarıyla biniş yapabilmektedir. Bu hizmetten yararlanılması ve hizmetin verilmesi sırasında kimseye imtiyaz tanınmayacağı gibi hiç bir kesimin de hakkı yenemez. Toplu taşıma hakkından yararlanılmasının bir lütuf gibi görülmesi kesinlikle söz konusu olamaz. Özellikle bu haktan yararlanan insanların rencide edilmesine tahammül göstermemiz mümkün değildir. Gece yarılarına kadar ekmek mücadelesinde olan şoförlerimizin, ücretsiz biniş yapan vatandaşlarımıza karşı zaman zaman olumsuz davranışlar içine girdiğine tanık oluyoruz. Süresi biten kartlarla biniş yapmaya çalışan vatandaşlarımızın bulunduğunu da biliyoruz. Tarafların empati yapması, şehir içi ulaşımın en az sorunla devamının sağlanması açısından karşılıklı hoşgörü içinde olunması önem taşımaktadır." dedi.

"TEK AMACIMIZ HİZMET KALİTESİNİN YÜKSELMESİ"

Şoförlerin her koşulda sakin olması, ücretsiz hizmetten yararlanan vatandaşların da kişiselleştirilmiş kartların vizesini zamanında yaptırması gerektiğini belirten Başkan Hüseyin Sözlü, "Hafta içinde bir engelli vatandaşımızla, özel halk otobüsü şoförü arasında yaşanan ve diğer yolcuları da etkileyen tartışmanın görüntülerini üzülerek izledim. Benzer olayların yaşanmaması için tarafların itidalli davranması gerek. Vatandaşlarımız toplu taşıma hizmetinden yararlanırken yaşadıkları sorunları 'Alo 153 Çağrı Merkezi'ni arayarak bildirebilirler. Böylece yaşananlardan anında haberimiz olur ve kısa sürede müdahale edebiliriz. Araçlardaki kameralar da sorunların çözülmesi ve ulaşım hizmeti kalitesinin artırılması için bizlere gerekli bilgileri sağlıyor. Tek amacımız, hemşehrilerimize verdiğimiz hizmetin kalitesinin yükseltilmesi yönündedir." diye konuştu.

26.03.2016 - Cihan