*
Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88

Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88

Gönderen Konu: İDO’nun Özelleştirilmesinin Sonrasında Engel Çıktı  (Okunma sayısı 1302 defa)

Çevrimdışı melleseferi

  • öMeR
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 18908
  • SiTe YöNeTiCiSi
    • www.kayseriengellilerdernegi.com
İDO’nun Özelleştirilmesinin Sonrasında Engel Çıktı



İDO’nun özelleştirilmesinin sonrasında feribotlu hatlarda engelli aracına yapılan indirim kaldırıldı. THY’nin de sitesinde online bilet alımında engelliler için seçenek bulunmuyor.
 
Odatv edindiği bilgiye göre, İDO’nun internet sitesine girildiğinde "online bilet bölümü”ne girildiğinde sadece araçsız yolcular bölümünde engelli indiriminin mevcut olduğu ve müşteri hizmetlerinin bu konu ile ilgili olarak “maalesef araç indirimi artık yapılmamaktadır” dediği belirtiliyor. Aniden kaldırılan indirimin kaldırılmasının sebebinin sorulması üzerine ise cevap verilmeyerek şikayet edilebileceği söyleniyor, ancak şikayet üzerine de indirimin kaldırıldığı ifade ediliyor.
 
THY’NİN SİTESİNDE DE ENGELLİLER İÇİN SEÇENEK YOK
 
THY'nın online bilet alımında da aynı durum mevcut. İnternet sitesinde engelliler için seçenek bulunmuyor. Müşteri hizmetleri aranıp bu durumun nedeni sorulduğunda "internet sitemizdeki sorun nedeniyle engelli biletleri telefonla rezervasyon yapılıyor" cevabı veriliyor. Ne zaman düzeleceği ile ilgili ise kesin bir bilgi verilmiyor.
 
BİMER’e bu durumu şikâyet etmek için gönderilen yazıya ise resmi cevap süresi dolmasına rağmen cevap verilmedi.
 
YALOVA – PENDİK HATTINDA DA ENGELLİ ASANSÖRÜ YOKTU
 
İDO ile ilgili Odatv’de 21 Eylül 2013 tarihinde “Bu da İDO işkencesi” başlığıyla yayınlanan haberde, İDO’nun Yalova-Pendik arasında çalışan feribotlarında engelliler için asansör bulunmadığı için engelli vatandaşların aileleri tarafından taşındığı ya da güvertede yolculuk emek zorunda kaldıkları yer almıştı.
 
İDO, yayınlanan haber üzerine şu açıklamayı yapmıştı:
 
 "İDO bünyesindeki Hızlı Feribot ve yeni nesil araba vapurlarımızdan sadece Pendik hattında çalışan iki feribotumuzda engelli ve yaşlı yolcularımızın kullanımı için asansör bulunmamaktadır. Gemi dizaynındaki farklılıktan dolayı asansör olmaması yaşlıların veya yardıma muhtaç engelli yolcuların mağdur olması anlamına gelmez. Bu iki feribotumuzda alabandalara monteli ve aynı zamanda engelli arabalarını da sabitleyecek düzenek ile beraber alt katta bulunan yolcu girişlerine 3'lü koltuk grupları kurulmuştur. Engellilere, yaşlılara ve refakatçilerine daha rahat seyahat edebilmeleri amacıyla kurulan düzen bu hattaki tüm gemi ve kara personelimizce bilinir. Gerek terminalde gerekse gemiye binişte mürettebat tarafından yönlendirilen bu yolculara da muhakkak personel tarafından refakat edilir.
 
Haberinize konu olan yolcularımızın kendi tercihi oldukları için üst kata çıktıklarını düşünüyoruz. Bu tercihlerini gemi personeline iletmiş olsalardı her duyarlı vatandaşın atılacağı gibi feribot çalışanımız da seyahat mevzuatında yazılı talimat olmasından ziyade kişisel gönüllülüğü ile yardımlarına koşardı.Görüntüde zahmet ve zorluk çeken yolcularımızın sıkıntısını haberiniz vesilesi ile derinden hissettiğimizi bir kez daha ifade ediyor ve kurumumuzun tüm yolcularına karşı hizmet ve davranışta titiz olmaya devam edeceğini bilmenizi istiyoruz."
 
İDO'DAN CEVAP VAR
 
Konu ile ilgili İDO'dan bir açıklama geldi. Açıklamada şu ifadelere yer verildi:
 
Sayın İlgili,
 
www.odatv.com sitesinde 8 Ekim 2013 tarihinde saat 13:22’de girilen “İDO’dan engellilere ikinci şok” başlıklı, “İDO’nun özelleştirilmesinin sonrasında feribotlu hatlarda engelli aracına yapılan indirim kaldırıldı” şeklinde yanlış bir bilgiye dayanan haberinize açıklık getirmek isteriz.
 
İDO’da araçlı yolculara indirim gibi bir uygulama özelleştirme öncesinde de söz konusu değildi. Yani, özelleştirme sonrasında kaldırılan bir uygulama bulunmamaktadır. Tüm yolcularımız da yıllardır bu uygulamayı bilmektedir. Özelleştirme öncesinde de, sonrasında da değişmeyen uygulamamız şu şekildedir:
 
1. T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Özürlü ve Yaşlı Genel Müdürlüğü tarafından verilmiş % 40 ve üzerinde özürü bulunan özürlü kimlik kartı ve sağlık raporuna sahip yolcularımız iç ve dış hatlarda, indirimli İstanbulkart sahibi engelli yolcularımız ise iç hatlarda ilgili indirimli tarifemiz ile geçiş yapmaktadırlar.
 
Eskihisar- Topçular hattımızda ruhsattaki araç tipine göre fiyatlandırma yapılmaktadır. Bir indirim kategorisi bulunmamaktadır.
 
2. Tüm hatlarımızda indirim oranları sadece yaya yolcuları kapsamaktadır. Araçlı yolculuklarda ise tüm yolculara araç içi yolcu indirimi uygulanmaktadır.
 
Bilginize saygılarımızla sunarız…
 
İDO Basın Müşavirliği - odatv.com


Etiketler : karşılayacak kompleks bir tesise ihtiyaç duyulmaktadır. En azından engelli ile engelsizler eşit seviyede her türlü haktan yararlanıncaya kadar…