Ricardo Teixeira Telefon Uygulamasıyla Engellilerin Hayatını Kolaylaştırıyor
Hayatını tekerlekli sandalyede sürdüren Ricardo Teixeira, geliştirdiği bir telefon uygulamasıyla engelli vatandaşların hayatını kolaylaştırmayı amaçlıyor.
Portekiz vatandaşı Teixeira, başkent Lisbon sokaklarının dar yaya geçitleri ve merdivenlerinin hayatına kattığı engellerden bunalıp yetkililerin harekete geçmesini beklemektense çözümü kendisi bulmaya karar vermiş.
Portekizli engellilere yardım derneği Salvador'un desteğiyle geliştirilen telefon uygulaması +Acesso kullanıcılarının erişilebilirlik kanunlarına uymayan kamu binaları ve işletmeleri yetkili mercilere ihbar etmesine fırsat tanıyor.
Tüm dünyada benzeri bulunmayan +Acesso uygulamasının mimarı Ricardo Teixeira 18 yaşından bu yana tetrapleji hastası olan dijital bir girişimci.
41 yaşındaki Portekizli geçtiğimiz yıl engelli kişilerin ulaşımına uygun olduğunu belirten bir restoranda evlilik yıldönümünü kutlamak istemiş. Restoranın erişilebilirlik kanunlarına uymadığını moral bozucu bir deneyimle farkeden Teixeira uygulamayı geliştirme fikrini ilk o zaman üretmiş.
"Restoran girişinde bir basamakla karşılaşınca şaşırdık. Geceyi mahvetmek istemedim, ama hemen o anda restoranı şikayet edecek bir araca sahip olsam ne güzel olurdu diye düşünmekten de kendimi alamadım" diye anlatıyor Teixeira Mayıs ayında kullanıma giren uygulamanın hikayesini.
Portekiz genelinde kullanılabilen uygulama, interaktif harita aracılığıyla kullanıcının yerini tespit ediyor. Kullanıcı bölgedeki binaları seçerek işletmelerin engelli bireyler için ne derece "erişilebilir" olduğuna dair not verebiliyor: Engelli araba park yeri var mı? İşletmenin tuvaletleri engellilerin kullanımına uygun mu? Merdivenlere rampa konmuş mu? Uygulama daha sonra bu girilen bilgiler doğrultusunda kullanıcı adına bir şikayet formu doldurarak yetkili mercilere şikayet dilekçesi gönderiyor.
Avrupa Engelliler Forumu Kurulu Üyesi Vera Bonvalot, binaların ve işletmelerin erişilebilirliğine not vermeyi sağlayan çeşitli uygulamaların bulunduğunu ancak kullanıcılara direk şikayet etme fırsatı tanıyan ilk uygulamanın +Acesso olduğunu ifade ediyor. Uygulama aracılığıyla şikayet formu doldurmak yaklaşık 5 dakika sürüyor.
Kullanılmaya başlandığı Mayıs ayından bu yana +Acesso uygulaması aracılığıyla yetkili mercilere 95 şikayet formu gönderildi. Engellilik ve İnsan Hakları Gözlemevi'nin raporuna göre 2016 yılı boyunca sadece 70 şikayet dilekçesi verilmişti.
Portekiz'de nüfusun %18'inin bir engeli bulunuyor. Uygulamanın yaratıcısı Ricardo Teixeira +Acesso ile engelli vatandaşların yaşam kalitesini yükseltmeyi ve hayatlarındaki engelleri azaltmayı hedefliyor.
19.06.2018 - tr.euronews.comEtiketler : KAYSERİ ERCİYES İŞİTME ENGELLİLER GENÇLİK VE SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ KAYSERİ ERCİYES ENGELLİLER KIŞ VE DOĞA SPORLARI KULÜBÜ DERNEĞİ KAYSERİ DERİCİLER DERNEĞİ