*
Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88

Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88

Gönderen Konu: Engelli Öğretmen Alımı Ön Başvuruları Yarın Başlıyor  (Okunma sayısı 856 defa)

Çevrimdışı melleseferi

  • öMeR
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 18908
  • SiTe YöNeTiCiSi
    • www.kayseriengellilerdernegi.com
Engelli Öğretmen Alımı Ön Başvuruları Yarın Başlıyor



Engelli vatandaşlarımıza yönelik 24 Nisan 2016 tarihinde yapılan Engelli Kamu Personeli Seçme Sınavına (EKPSS) ait alımlarla gerçekleştirilen Engelli Öğretmen Alımlarına ait başvurular 14 – 17 Haziran 2016 tarihleri arasında yapılacak. Peki hangi engelli vatandaşlarımız bu alımlara başvuru yapacak hangileri yapamayacak? İşte detaylar.

Bilindiği üzere engelli vatandaşlarımızın kamu kurum ve kuruluşlarında istihdamı 2 senede bir yapılan Engelli Kamu Personel Seçme Sınavında (EKPSS) alınacak olan puanlara ve yapılacak olan atamalara bağlı. Bu bağlamda bu seneki sınav 24 Nisan 2016 tarihinde yapıldı. Yapılan sınav ile birlikte engelli vatandaşlarımız kamu kurum ve kurumlarında engelli olarak istihdam edilebilecekler.

Bu bağlamdaki atamalara yönelik ilk alımlar Milli Eğitim Bakanlığı gerçekleştirecek. Geçtiğimiz günlerde duyurusu yapılan 250 engelli öğretmen alımına dair başvurular ise 14 Haziran 2016 yani yarın başlıyor. Engelli öğretmen adayları başvuru için neler yapmaları gerekmekte ? Hangi engelli öğretmen adayı alımlara başvuru yapabilecek bu soruların yanıtı ise haberimizin içeriğinde yer almaktadır.

ÖN BAŞVURU TARİHİ NE ZAMAN YAPILACAK

Milli Eğitim Bakanlığı İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğünden yapılan açıklamaya göre alımı yapılacak olan 250 engelli öğretmen adayları ön başvurularını 14 Haziran 2016 – 17 Haziran 2016 tarihleri arasında yapabilecekler.

BAŞVURU İÇİN GEREKLİ ŞARTLAR NELERDİR ?

Başvuru yapacak olan engelli öğretmen adayları 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun 48. Maddesinin yanında;

* Türk vatandaşı olmak,

* Lisans mezuniyeti, Talim ve Terbiye Kurulunun öğretmenliğe atanacakların tespitine ilişkin kararına uygun olmak,

* Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans ya da Pedagojik Formasyon Programı/Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programından birini başarıyla tamamlamış olmak,

* Yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olanların, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca, yükseköğrenimlerinin ve/veya pedagojik formasyon belgelerinin yurt içindeki yükseköğretim kurumlarına veya programlarına denkliği kabul edilmiş olmak,

* 2016 yılında yapılan Engelli Kamu Personeli Seçme Sınavına (EKPSS) katılmış olmak,

* Devlet memurluğundan veya öğretmenlik mesleğinden çıkarılmayı gerektiren bir ceza almamış olmak,

* Öğretmenliğe daha önce atandığı hâlde görevine başlamamış olanlar bakımından, başvuru tarihinin son günü itibarıyla atama tarihinden itibaren 1 (bir) yıllık bekleme süresini doldurmuş olmak,

Sağlık nedeniyle görevine son verilenler hariç olmak üzere, adaylık dönemi içinde görevine son verilenler bakımından, görevden ayrıldıkları tarih ile başvurunun son günü itibarıyla 3 (üç) yıllık bekleme süresini doldurmuş olmak özel şartlarını da taşıması gerekmektedir.

ÖN BAŞVURU NASIL YAPILACAK ?

Engelli öğretmen adaylarımızın sorduğu bir diğer soru da ön başvuruların nasıl yapılacağı hakkındaki sorulardır. Bu bağlamda engelli öğretmen adayları ön başvurularını http://mebbis.meb.gov.tr veya http://ikgm.meb.gov.tr adreslerinde yer alacak olan başvuru formunu 14 – 17 Haziran 2016 tarihleri arasında doldurarak çıktısını alacaklardır. Alınan çıktı formları ile birlikte istenilen diğer belgelerle İl Milli Eğitim Müdürlüklerine götürecekler ve burada onay işlemleri yapılacaktır.

Başvuru esnasında engelli öğretmen adaylarından;

 * Lisans diploması veya geçici mezuniyet belgesi

* Pedagojik farmasyon belgesi

* 2016 EKPSS sonuç belgesi

* Engelli Sağlık Kurulu Belgesi (raporu) istenilecektir.

 Ayrıca başvuru esnasında adaylarından herhangi bir kamu kurum veya kuruluşunda devlet memuru olarak çalışıp çalışmadıklarına dair beyanları alınacaktır.

BİLİNMESİ GEREKENLER

Başvurular sonrasında ataması yapılan engelli öğretmen adaylarından göreve başlama işlemleri sırasında öğretmenlik mesleğini yapıp yapamayacaklarına ilişkin sağlık kurulu raporunu ibraz etmeleri gerektiği, kamu kurum ve kuruluşlarında görev yapan adaylardan başvuru esnasında muvafakat belgesinin istenmeyeceği, ancak ataması yapılanlardan göreve başlama işlemleri sırasında bu belgenin ibraz edilmesi gerektiği, atamaların adayların tercih etmiş oldukları illere ilan edilen kontenjan sınırlılığında EKPSS puan üstünlüğüne göre yapılacağı ve ataması yapılan engelli öğretmenlerin görev yerlerinin Valiliklerce belirleneceği adayların diğer bilmesi gereken hususlardır.

13.06.2016 - kamupersoneli.net