*
Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88

Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88

Gönderen Konu: Türk İşaret Dili Dersi Çalıştayı Yapıldı  (Okunma sayısı 874 defa)

Çevrimdışı melleseferi

  • öMeR
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 18908
  • SiTe YöNeTiCiSi
    • www.kayseriengellilerdernegi.com
Türk İşaret Dili Dersi Çalıştayı Yapıldı
« : Nisan 14, 2016, 01:32:46 ÖS »
Türk İşaret Dili Dersi Çalıştayı Yapıldı



Türk İşaret Dili Dersi 2’nci ve 3’üncü sınıf öğretim programlarını hazırlama çalıştayı 4-8 Nisan tarihlerinde Ankara’da yapıldı. Bu kapsamda işitme engelli öğrencilerin anadili eğitiminin desteklenmesine ve kendi aralarında iletişim kurabilmelerine katkıda bulunacak düzenlemelere gidildi.

MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Programlar ve Öğretim Materyalleri Dairesi Başkanlığı’nca işitme engelliler alanında ilk olan ve 2015-2016 eğitim-öğretim yılında işitme engelliler ilkokullarında uygulanmaya başlanan Türk İşaret Dili Dersi 1’inci sınıf öğretim programının devamı niteliğindeki Türk İşaret Dili Dersi 2’nci ve 3’üncü sınıf öğretim programlarını geliştirme çalıştayı yapıldı. İşaret dili alanında çalışan akademisyenler, eğitim yöneticileri, öğretmenler ve Genel Müdürlük uzmanlarının katılımıyla gerçekleştirilen çalıştayda, işitme engelliler ilkokulları Türk İşaret Dili 2’nci ve 3’üncü sınıf öğretim programlarında işitme engelli öğrencilerin anadili eğitiminin desteklenmesine ve kendi aralarında iletişim kurabilmelerine katkıda bulunacak düzenlemeler yapıldı. Programlarda TİD Sözlüğü’nde bulunan ve ilkokul 1’inci sınıf Türk İşaret Dili dersinde öğrencilerin anlama ve anlatma becerilerini geliştirmeye yardımcı olacağı düşünülen 634 sözcüğe ek olarak disiplinler arası bir yaklaşımla Türkçe, hayat bilgisi, matematik ve fen bilimleri derslerinin öğretimini de destekleyecek yeni sözcüklere yer verildi. Bu yenilikle öğrencilerin bu derste edindikleri işaret dilini diğer derslerde de kullanarak kalıcı hâle getirmelerine, işitme engelli öğrencilerin salt işaret dili öğrenmelerine değil; akademik becerilerini de geliştirerek öğretim hizmetlerinden daha etkili biçimde yararlanmalarına da imkân tanındı.

11.04.2016 - Hürriyet