*
Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88

Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88

Gönderen Konu: Evde Bakım Ambulansı Yatalak Hastamı Almadı İddiası  (Okunma sayısı 990 defa)

Çevrimdışı kayseriengelliler

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 7022
Evde Bakım Ambulansı Yatalak Hastamı Almadı İddiası
« : Eylül 17, 2015, 06:11:42 ÖÖ »
Evde Bakım Ambulansı Yatalak Hastamı Almadı İddiası



Felçli hastasını muayeneye götürmek için Bursa Büyükşehir Belediyesi Evde Bakım Hizmetlerini arayıp ambulans isteyen Hemşire Birgül Cesur, ambulansın belediyenin açılışına gideceği gerekçesiyle talebinin reddedildiğini iddia etti.

Felçli hastasını muayeneye götürmek için Bursa Büyükşehir Belediyesi Evde Bakım Hizmetlerini arayıp ambulans isteyen Hemşire Birgül Cesur, ambulansın belediyenin açılışına gideceği gerekçesiyle talebinin reddedildiğini iddia etti.

"AMBULANSIN HASTAYA MI GİTMESİ GEREKİYOR, AÇILIŞA MI?"

Belediyenin açılışı olduğu için o saatte ambulans verilemeyeceği söylenen Cesur, telefondaki görevliye şu sözlerle tepki gösterdi: "Siz bana ambulansın açılışa gideceğini söylediniz. Yani hastaya mı gitmesi gerekiyor ambulansın açılışa mı gitmesi gerekiyor. Hastane randevuyu saat 11.00'e verdi, ancak alabildik, randevu almak çok zor. Biz ne yapacağız şimdi. Ben de evde bakım hizmetlerinde çalıştım, neye yetişilip neye yetişilmediğini çok iyi biliyorum. Siz bana ambulans veremiyorsunuz, doğru duydum değil mi?"

"DEMEK Kİ BU MEMLEKETTE HASTA OLMAMAK GEREKİYOR"

"Bu memlekette hasta olmamak gerekiyor demek ki" diyen Cesur, mecbur kalınca bu kez de 112 Acil Servis ambulansını aradı. Buranın da 'Bir de Osmangazi Belediyesi Evde Bakım Hizmetleri'ni arayın eğer onlar almazsa biz ambulans gönderelim" demesi üzerine, Osmangazi'yi aradı. Osmangazi Belediyesi Evde Bakım Hizmetleri görevlilerinin hastayı götürmeyi kabul etmesi ile rahat bir nefes alan Cesur, yaşadıkları karşısında üzüntüsünü dile getirdi.

" 'BEN SİZE AMBULANS VEREMİYORUM' DEDİ"

Cesur, yaşananları şöyle anlattı: "Büyükşehir Belediyesi Evde Bakım Hizmetleri ile dün yaptığım konuşmamda, sabah 8.00'de aradığımda bana randevu vereceğini söylemişti onu hatırlattım, 'Ben öyle bir şey söylemiş olabilirim ama ben size 11.00’de randevu alın diye demedim' dedi. Yani hastaya kaçta randevu almamız gerektiğini öncelikle ona sormamız gerekiyor, daha sonra randevu almamız gerekiyor herhalde. Hastamız felçli, hareket edemiyor, 2-3 kişi zor taşıyor. Fizik tedaviye gidecek, muayene olacak. Ama belediye bu konuda bize yardımcı olmuyor. 'Ben size ambulans veremiyorum' dedi. Ekonomik şartlarda özel ambulans tutmaya uygun değil. 112'de acil durumlar için gerekli, onu da meşgul etmek istemiyoruz."

"TANIDIĞI OLANA ANINDA HEMŞİRE DOKTOR GÖNDERİLİYOR"

Evde Bakım Hizmetleri'nin gerektiği gibi hizmet vermediğinin altını çizen Cesur, "Ben daha önce oralarda çalışmış biri olarak söylüyorum. Yapılan hizmetleri çok iyi biliyorum. Ne tıbbi anlamda yeterli ne de mesela ekonomik durumu kötü bir hasta oluyor, ona dosya açıncaya kadar ameliyat olmuş hasta, bir haftada zaten iyileşecek, bir haftada iyileşmiş oluyor. Mecburen hasta dışarıdan ücretli çağırmak zorunda kalıyor. Ama tanıdığı olan birisine anında hemşire yada doktor gidiyor. Yani hiç yeterli hizmet değil, insanların gözünü boyuyorlar sadece."

Hasta Ruhiye Sevim (56) de "Hastaneye gideceğiz bir görsünler, ambulansın gelmesini istiyorum, bekliyoruz." dedi.

16.09.2015 - Cihan
Diyalizle Yaşam Engelliler Derneği Kayseri

Engelsiz Bir Dünya için  Bizde VARIZ Diyalizle Yaşam Engelliler Derneği Kayseri